Contentplan Centrum voor Mindfulness
Juni 2017. Het Centrum voor Mindfulness in Amsterdam benaderde ons voor het maken van een contentplan voor hun online kanalen.
Het Centrum voor Mindulness (CvM) wil:
1. doelbewust bouwen aan relaties met deelnemers en trainers
2. dat mindfulness gezien wordt als een vaardigheid waarvoor structureel training nodig is onder leiding van professionele trainers volgens een bewezen effectief trainingsprogramma
3. zijn autoriteit vergroten op het gebied van mindfulness.
Uitgangspunten voor het bereiken van deze doelstellingen zijn:
• Met mindfulness leid je een leuker leven
• Mindfulness is een vaardigheid
• Jij bent van onmisbare waarde voor ons
Middelen die het CvM gaat inzetten voor het bereiken van deze doelstellingen zijn:
1. trainers betrekken bij contentcreatie, zodat het zijn expertise verrijkt en betrokkenheid verhoogt
2. deelnemers betrekken bij contentcreatie:
a. verhoog de betrokkenheid
b. overtuig potentiële klanten
c. laat via hen zien dat het leven leuker is met mindfulness
3. laten zien dat mindfulness een vaardigheid is die je moet onderhouden: alleen structurele oefening baart kunst
4. een logische eenheid maken van alle verschillende uitingen
5. social media inzetten voor zichtbaarheid en als marketinginstrument om mensen aan zich te binden
Door te geven en te delen gaat het CvM lange termijnrelaties aan met deelnemers en trainers, waarvoor deelnemers en trainers zelf ook inspanningen verrichten.
Dit resulteert in meer betrokkenheid, meer binding, structurele relaties en daardoor meer omzet.
We hebben het contentplan geschreven en voeren dit in samenwerking met het Centrum voor Mindfulness uit sinds augustus 2017.