PR-campagne Van der Meulen
September 2015. Jachtwerf Joh. van der Meulen uit Sneek bestond 135 jaar en wij verzorgden de pr-campagne.
Werfbaas Henk van der Meulen wilde daar ruime persaandacht voor hebben en vroeg Smit Publicaties een pr-campagne op te zetten en uit te voeren.
Wij hebben een uitgebreid journalistiek artikel over de werf geschreven dat is verschenen in nummer 8 van het watersportmagazine Spiegel der Zeilvaart. Het persbericht over de jubileumreünie (26 en 27 september 2015) en open dag op 26 september heeft een hoog bereik gehad. De Leeuwarder Courant publiceerde een kort bericht vooraf en een uitgebreid artikel op 28 september.
Op vele websites en in lokale kranten werd het persbericht (soms) letterlijk gepubliceerd. Zaterdagochtend 26 september traden we namens de jachtwerf op in het programma Op & Ut van Omrop Fryslân (in het blok tussen 9 en 10 uur).
Op de Facebook pagina van de werf, die wij voor de werf beheren, hebben we regelmatig nieuwe posts geplaatst om het publiek enthousiast te maken voor de open dag.
Het resultaat van de campagne was veel publiciteit en een hoge opkomst tijdens de open dag. Een greep uit de publicaties vindt u hieronder:
Website Grootsneek
Website ANWB Watersport
Website Bootaanboot
Website Sneek leeft
Website Omrop Fryslân